Když Rozum potkal Štěstí

Nedávno (včera) jsem procházela článečky na blogu. Zdá se to být můj večerní rituál. :)
Zmínka o kraji Boženy Němcové a sesbíraných pohádkách mi připomněla pohádku Rozum a Štěstí od Karla J. Erbena. Musela jsem si ji znovu přečíst a připomenout.
Pro ty, kdo ji neznáte, ráda převyprávím do moderní verze :)


Jednou potkalo se Štěstí s Rozumem na nějaké lávce. "Vyhni se mi, řeklo Štěstí". Rozum byl tehdá ještě nezkušený, nevěděl, kdo komu se má vyhýbat a tak jen řekl "Proč bych já se ti měl vyhnout? Nejsi lepší než já."


Š: Lepší je ten, kdo více dokáže!


R: Jak to myslíš?


Š: Poměříme naše síly..



R: Ale to přece nejde. Jak chceš něco takového udělat?




Š: Podívej se na tu dívku... Zrovna umyla podlahu a čeká ji ještě hromada špinavého nádobí..


R: Ano, vidím.



Š: Vstup do ní. Uvidíme, jak se jí povede s tebou.



R: Dobře. (A tak se i stalo... Rozum do dívky vstoupil.)


D: Taková hromada nádobí...no, přece se nebudu zdržovat nádobím, když je venku tak krásně!




D: Vezmu své úspory a půjdu koupit myčku..a udělám to hned ted!


Štěstí vše pozorovalo. Sledovalo dívku, jak vybírá myčku podle parametrů, spotřeby, údržby... At už se dívka rozhodla pro jakoukoliv pro ni schůdnou variantu, myčka stála všechny její úspory...



Takhle by ale dívce nezbyla ani koruna na koupi šatů na blížící se ples.
Š: Hmm, musím se do toho vložit.


A tak Rozum vystřídalo Štěstí. Dívka při návštěvě obchodu měla štěstí. Při placení u pokladny byla vyhlášena miliontým zákazníkem a dostala padesáti procentní slevu. A tak si s myčkou přivezla domů i krásné nové šaty.



Ty šaty dívce velice slušely a na plese se nejeden mladík za ní otáčel.



Š: Tak Rozume, jak si tedy stojím?
R: Dobře, vyhrálo si...




Š: Takže pápá...


R: Rozum tedy člověku nestačí...jak hloupé...


R: Od té doby se Rozum vždy Štěstí vyhýbal.


Mlčící

Komentáře