Medúza


Tentokráte jsem inspiraci na focení vyčetla z blogu anawi, která jako téma focení na září nabídla filmy Svatby podle Mary nebo Souboj Titánů. Miluji fantasy a téma Souboj Titánů mě nadchlo. Staré i nové filmové zpracování znám dobře, ale v žádné scéně jsem se opravdu nenašla. Řešením bylo vytvořit novou scénu, o které je ve filmu sice zmíněno slovem, ale ne obrazem. Pohodlně se usaď te ...



Daleko v městě Atheny žily tři sestry Gorgony, dcery mořského boha Forkýna a jeho manželky a sestry Ketó. Jmenovaly se Sthenó, Euryaté a Medúza. Jediná Medúza byla smrtelná a jediná ona byla krásná. Mnozí trvdili, že svou krásou předčí bohyni Aphroditu.




Poznámka Aphrodity: "Žádná lidská bytost není krásnější než bohyně. Tedy já!"


Neunikla ani oku Poseidona, jež po ní zatoužil.


Medúza hledala ochranu v chrámě Atheny, avšak Athena její prosby nevyslyšela.




Podlehla Poseidonovi přímo v ssamotném chrámu Atheny.




To bohyni urazilo a proklela Medúzu k věčné ošklivosti.




Poznámka Aphrodity: "Ubožačko jedna. Říkala jsem ti, že žádná lidská bytost není krásnější než já."





Vlasy z ohně v hady se promění, tělo ženy plaziti se bude a v nenávisti muže chovati...




Když muž pohlédl Medúze do očí, zkameněl. Až tak byla ošklivá :)




Poznámka autorky: verzí, kterak Medúza existovala, je vícero. Tahle je jen jedna z nich, zmíněná ve filmu.

Poděkování: Katce a Gabči za šperky, anawib za inspiraci, Mattelu za šaty.

Úžasný

Komentáře